Plus

Ditt företags identitet kan naturligtvis bestå av enbart logotypen, men med en helhetsdesign ökar igenkänningen och effekten av marknadsföringen. Här är några exempel på design där Loogo har utvecklat färgskalor, grafiska mönster, typografi och layout för att skapa en helhet. Allt med logotypen som grund.
 

Logotyp Autoexperten
Autoexperten är en rikstäckande kedja med verkstäder, butiker, reservdelar och tillbehör för fordon. Loogo designade företagets logotyp och tog fram grafiska riktlinjer för användning på allt från kläder och fordon till arenareklam och husfasader.
 

Logotyp Byggherrarna
Byggherrarna är en intresseförening för professionella byggherrar inom privat och offentlig verksamhet. Loogo designade en flexibel logotyp med symbol och text för horisontell eller vertikal layout. Logotypen kompletterades med ett grafiskt manér för användning digitalt och i print.
 

Logotyp Amazing Seven
Amazing Seven är en klädbutik med premiumvarumärken för modemedvetna kvinnor och män, inklusive en egen högkvalitativ kollektion. Loogo designade logotypen och utvecklade även en alternativ symbol för användning på exempelvis skyltar och vissa plagg.
 

Logotyp Cradle of Sweden
Cradle of Sweden utvecklar och tillverkar fordonshållare och kringutrustning för fordonsbaserade handdatorsystem. Loogo designade logotypen och tog fram ett unikt mönster för tydlig igenkänning av designprogrammet. Loogo gjorde även förpackningsdesignen för handdatorhållare.